pátek 4. května 2012

UPOL Diary 08

Dneska se mi na Konverzaci podařilo použít slovo 時空 (časoprostor). Sice to nepostřehl nikdo jiný než Nakaya-sensei, ale ten pocit zadostiučinění stál za to. Podobný kousek se mi povedl na pohovoru pro uchazeče o místo "Pomvěda" (pomocného vědeckého pracovníka) na katedře japanistiky, kde Nakaya-sensei před všemi ostatními z komise obdivovala mé znalosti Kansai-benu, v kterém jsem napsala část domácího úkolu. 私は天才。Opět jsem se v něm neubránila a vyfabulovala KinKi konverzaci (sice anonymní, jména jsem neuvedla), úkoly jsou pak o tolik zábavnější :D Ostatně i do jednoho ze zápočtových konverzačních témat plánuju vecpat Kouichiho ww
Jinak na to místo Pomvěda mě vzali, budu moct dělat všelijaké věci přes prázdniny z domova a ještě se mi za to posypou penízky z grantu.
Tady bych chtěla poděkovat mamince, že mě donutila jim ten životopis poslat <3

Další věc, při které se moje ego chvěje blahem jsou chvíle poslechových cvičení, kdy bez problémů rozumím každému slovu, zatímco spolužáci tápou. Však po více než 4 500 odposlouchaných hodinách japonštiny mám právo se cítit jako King :D

Dneska jdem na katedře s Ely po chodbě a proti nám W-sensei, pozdravíme a on začne zkoumat zelený igeliťák, který nesu. Bezmyšlenkovitě vyhrknu パンです。(Je tam chleba.) ^///^

Zítra hurá na můj první Animefest. Ano, hned v pondělí začíná zápočťák, ale who cares? Plnění předmětů mi jde zatím skvěle. Mám na kontě Úvod do jazyka a literatury, JC02 (moje prezentace v angličtině byla mírně katastrofální, ale nemůžu být dobrá ve všem), Fonetiku, od Češtiny pro překladatele a korektory mě dělí jen krůček. Na Překladatelský seminář 1 zbývá zrevidovat National Geographic článek o mamuťátku (zde patří mé díky katedře angličtiny na JČU, že mě tak skvěle připravila na překládání článků právě z National Geographic XD) a sepsat k němu komentář. Na japonskou konverzaci se vyloženě těším, a pak už jen Kinematografie, Japonská společnost, Jazyková cvičení a velká zlá Souborka (満点?ww probably not...).

Tenhle semestr byl mnohem pohodovější než zimní a už se těším na další, jsem zvědavá, jaké předměty se mi podaří na STAGu ukořistit ^^

11 komentářů:

  1. Ayu King, však my to víme, jen by ses měla projevovat častěji :D

    Sakra, člověk se snaží na chvilku nemyslet na to, že kašle na učení zrovna před zkouškama, a ty mu to připomeneš xD Vše dáme!~

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se budu projevovat a budou mě dusit, co? Raděj budu držet své znalosti v tajnosti, beztak už jsem se prozradila dost :D
      Dáme, všechno dáme ^w^

      Vymazat
  2. +s upírským syčením utíká před zářnými paprsky optimismu+

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zas tak optimisticky se necítím, jen ráda přeháním, zvlášť tady na blogu, potřebuju nějak naboostovat sebevědomí ;)

      Vymazat
  3. Začíná mi docházet, proč jsem to nedokončila... byla jsem lama XD

    OdpovědětVymazat
  4. A dost. Po sto letech si teda řeknu, že oblezu blogy, že jsem debil, co si dovoluje jednou denně dýchat a nenavštěvuje ani své spolužáky. A akorát jsem se co? Akorát jsem se nasrala :D Nejsložitější slovíčko, co umím bude asi OSN nebo Trojdohoda, nějaký časoprostor nehrozí. Co na konverzaci odevzdám, je blbě. Když potřebuju, nedám dokupy větu. Ale sedím si tak doma, čumím na mraky (místo, abych se učila geografii) a v hlavě se mi odehrává celé konverzační téma "kdybych měla Aladinovu lampu..." Fakt, asi se odstřelím. S čínštinou nemám problém (a když už, tak vím, jak to spravit), dneska jsem odhalila, že čínský Mirotic je gramaticky velmi nesprávně. Tak jsem se taky asi pět minut cítila jako King, který něco ví. Ano, v čínštině ze sebe mám dobrý pocit. ŠKoda, že už je pryč můj Číňan. Díky němu jsem měla sebevědomí jak prase. K pomvědovi ti gratuluju, já bych se tam neodvážila vlézt.

    K poslechům se radši nevyjadřuju vůbec.

    Em, W-sensei. V pondělí jsme šly s Denisou z čínštiny a on na nás hodil tak strašně ošklivý pohled. Cítily jsme se ukřivděně :D Ještěže ona aspoň všechno umí.

    Hm. Mám sice litošku (ale jak, že...) a úvod do čínských studií, ale tím jsem skončila. A asi na delší dobu skončím. Teda nemyslím si, že bych Nakaye-sensei nic neřekla, ale takovému panu H. akorát skočím do obličeje, ať se mi svých 55 otázek ke zkoušce nejprve uráčí vysvětlit (počkat... jich je 55?!! dno do prdele... jestli ve čtvrtek napíšu zápočet, tak jsem zvědavá, jak si to narvu na pátek do hlavy :D), protože nemám ponětí, co budu 15 minut vykládat jen o oceánech, které omývají Čínu (ještě k tomu je to jenom ten Tichý, že...)

    Pohodovější? Pohodovější?! *záchvat kašle* No, aspoň někdo se měl/má/bude mít dobře a my totální loseři hned zítra po návratu na kolej, skočíme ze Šmeralky. Už totiž dlouho nikdo neskákal ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To přijde, WelWi, všechno přijde, vytrvej! K Miroticu gratuluji, věř, že takových osvícených momentů bude jen přibývat.

      Pohodovější teď, v zimáku se z angličtiny s prominutím pos*rem :D

      Ve čtvrtek budu držet palce!

      Vymazat
    2. Přijde leda tak to, že opravdu udělám těch pár kroků na balkon a skočím. Ale vzhledem k tomu, že jsem takový srab, tak toho prostě asi nechám... Nebo spíš už definitivně odstavím japonštinu. Chci do Číny, takže musím udělat celou čínštinu napoprvé. Sbohem JCčka, sbohem souborko, atd...

      Ach tak. No já už nikdy nic pohodového mít nebudu. V rámci sinologie, že... Já si měla podat přihlášku na ten jednoobor, fakt.

      Děkuju, stejně to všechno poseru...

      Vymazat
  5. Když děláš co tě baví, tak jsi šťastnej člověk. Ale pamatuj, že i to co děláš s nechutí a přímo tě to štve, má svůj význam a hlavně se ti to v budoucnu někdy bude HODIT, a proto poděkuj za každou zkušenost - dobrou i špatnou, která se ti nabízí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S nechutí vynáším koš po spolubydlících... jak se mi tohle bude hodit, jsem zvědavá :D

      Vymazat