úterý 6. listopadu 2012

Cesta po Japonsku 日本の旅 03

     Ráno jsme to nějak nevychytali a vstávali až v půl jedenácté. Ještě před odjezdem na památky jsem musela doplánovat trasu, protože večer, i když jsem šla spát až v jednu, jsem už to nezvládla. První byly na programu zahrady císařského paláce, jak jsem ale zjistila, v pátek zavřené. Takže jen park u paláce sestávající z nízkých borovic, krátce střiženého trávníčku, policistů prohánějících se na kolech a pořádné porce vedra. Ze stanice Yurakuchou jsme se motali a palác ne a ne najít, jen lány borovic a všeobjímajícího žáru. Pod jeden stromek jsme se rezignovaně posadili (až později jsem si všimla, že se kolem povalují osmolené kusy borovice, naštěstí se na mě nepřilepila). Snědla jsem si své první onigiri s příchutí wakame. Bylo moc dobré, s těmi našimi patlaninami, co si vyrábíme u nás, se to nedá srovnat. Podle mapy jsme se k paláci nakonec dostali. Byla tam spousta turistů, Japonců pomálu. Všude tam hlídali policisté. Nic moc tam vidět nebylo, borovicový park taky neoslnil, za tu námahu to moc nestálo.

     Přejeli jsme do čtvrti Akihabara, kde jsem se absolutně nevyznala a ani jsem nevěděla, kam pořádně jít, tak to bylo takové fiasko. Nakonec jsme vlezli do bezcelního obchodu Laox, kde měli spoustu věcí, co jsem si chtěla přivézt jako suvenýr, ale všechno b´vypadalo až moc kýčovitě, prostě pro turisty.

     Další stanicí bylo Suidobashi, kde jsme si pěkně pobloudili a kolem některých osob držících a vyvolávajících reklamy jsme prošli asi pětkrát :D Viděla jsem Tokyo Dome! Zrovna se tam konala nějaká AKB48 akce a všude davy fanoušků (a fanynek). Super zážitek, vyfotila jsem si je ww Google maps se překvapivě vzpamatovaly a s minimálním signálem nás úspěšně zavedly ke svatyni Yasukuni. Tam taktéž hlídali policisté v uniformách. Svatyně opravdu budí velký dojem. Jde se do ní po širotánské cestě s několika obřími branami torii. Cestou zpět jsme ještě míjeli Budoukan, ale nakonec tam nešli a teď mě to mrzí >.>

     A zapomněla jsem na oběd. Zašli jsme do restaurace blízko Suidobashi. Já měla Okonomiyaki a děda Yakisobu. V televizi večer běžel Ponyo, ale museli jsme jít spát, tak jsem ho nedokoukala.

Park

Svatyně Yasukuni

Tokyo Dome

Další fotky z Tokya na rajčeti

3 komentáře:

  1. A zase nejvíce závidím to jídlo ^^ Doufám, že též někdy ochutnám pravé japonské onigiri~
    (První fotka je nádherná!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Japonské jídlo oplakávám dodnes, sledování japonských bangumi (kde pokaždé jí) je utrpením ještě větším, než když jsem nevěděla, na čem si tam pochutnávají :D

      Vymazat