pátek 16. září 2011

UPOL Diary 01

Bláhově jsem si myslela, že jsem unikla, ale nezvratný osud v podobě dělníků vrtajících mega vrtačkami do zdi mě dostihl i v Olomouci.
Ano, koleje stále ještě nedodělali a jistě se naše ušní bubínky a centra registrující chvění mají na co těšit. O zásobě poletujícího umělého sněhu v podobě polystyrenu nemluvě.

Na kolej jsem k ubytování naklusala už v osm, takže mě fronta nezasáhla, nicméně vyplňování úředních papírů mám už dost.
S ISIC kartou se dostanu snad do všech olomouckých institucí, peněženka smutně zalkala v Britském centru, kde jsem si hned zapůjčila tři svazky. Knížka Academic writing je zábavná, stejně jako Esseys a Dissertations, což se ovšem nedá říci o bichli o gramatice. V knihovně UP byla stařičká paní na vrátnici úplně mimo, leč statečně vylezla do schodů a přivedla mě k informačně zdatnějším pracovnicím. Pro potvrzení inkasa jsem se jako na potvoru táhla do té nejvzdálenější Komerční banky, útěchou mi byl jen cool přechod přes koleje, skoro jako v Japonsku, jen závory chyběly. Připojení k internetu tradičně nezklamalo a jsou s ním potíže. 


Chewing, licking and sucking are extremely widespread mammalian activities,
which, in terms of casual observation, have obvious similarities with speech.
MacNeilage (1998)

Monkeys may not be able to use their larynx to produce speech sounds, but they do not suffer from the problem of getting food stuck in their windpipe.
The Study of Language - George Yule

Zatím mi studium jazyka přijde zábavné, uvidíme, jaké stanovisko zaujmu v pondělí.

31 komentářů:

  1. tak konec zábavy a jde se do práce. Hodně úspěchů beze spěchů...

    OdpovědětVymazat
  2. No bezvadné, už se teda na ty koleje "strašně těším" :/

    OdpovědětVymazat
  3. Btw půjčovala sis jen ty základní knihy? A ještě tam všechny měly? Tak nějak se děsím, že až já je půjdu shánět, už neseženu :/

    OdpovědětVymazat
  4. Základní a některé doporučené, ale stejně skoro nic nemají. Tím nemyslím, že je to vypůjčené, ale prostě mají pro všechny studenty tři kusy. Některé knihy jsou ale dostupné prezenčně. Co je k mání zjistíš v katalogu knihovny (vyhledávání vpravo, hledá to i knihy z Britského centra, kde se platí členský poplatek 400 Kč a bez jehož služeb se asi neobejdeme):
    http://www.knihovna.upol.cz/
    Něco mají i v té vědecké:
    http://www.vkol.cz/cs/
    V tom Britském centru a vědecké se dá rezervovat, takže až to vrátím, mohla by sis to půjčit. Počítám, že do 14 dnů bych to měla přečíst, něco možná i dřív. Taky jsem sehnala nějaké e-booky, můžu věnovat.

    OdpovědětVymazat
  5. Ó, mockrát děkuji za podrobné info! :)
    Za e-booky bych byla hrozně vděčná! Velikostně se vejdou na maila, nebo vyprosím adresu ke stažení? :)

    OdpovědětVymazat
  6. No, spíš se do maila nevejdou :/
    Spoustu se dá najít tady:
    http://ebookee.org/
    nebo prostě googlit :)

    Uploadovat se mi z (ne)legálních důvodů nechce, ale můžu kdyžtak pak dodat na flashce ^^

    OdpovědětVymazat
  7. A ještě jeden dotaz - zdá se ti, že už je na kolejích hodně lidí, nebo to všichni nechávají na neděli? :)

    OdpovědětVymazat
  8. Moc jich tu není, já jsem na buňce pro šest lidí sama, chodby zejí prázdnotou a dneska ani nebyla dole fronta. Řekla bych, že teď tu jsou spíš prváci a cizinci.

    V neděli očekávám pěkný nátřesk, vzhledem k tomu, že v sobotu se neubytovává. K tomu dělnící motající se po baráku, prostě bude veselo.

    OdpovědětVymazat
  9. Hmm, tak to jsi mě teda vůbec nepotěšila :/ Kdyby alespoň ti volové ubytovávali od rána, ale oni jedou od dvou od osmi.. to bude opravdu zábava m=_=m

    OdpovědětVymazat
  10. Právě. Chci vidět, jak to stihnou.
    Přeju pevné nervy do fronty.
    Vem si něco na čtení XD
    A nezapomeň si fotky, číslo účtu a občanku ;)

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuju :D
    Já už předtím papíry podepisovala, fotky odevzdávala, teď bych právě měla už jen dostat klíčky a cosi ještě... nemohli by mě vzít přednostně? :D

    OdpovědětVymazat
  12. Navíc dostaneš povlečení barvy dle svého výběru (aspoň já to tak měla):D

    OdpovědětVymazat
  13. Já myslím, že v neděli dostanu tak maximálně hadr náhodné barvy :D

    OdpovědětVymazat
  14. Hm, výborně, je vidět, že na fakultu přicestoval biolog XD Jsem zvědav na tu bakalářku :)

    OdpovědětVymazat
  15. Sry za doublepost, ale tyjo... 6 lidí na buňce... To bych chcípnul ^^; (Doplňkový quest: zjisti si, esi má místní pedák katedru tělocviku a pokua ano, začni se bát.)

    A ještě prosba, když už mě máš v odkazech, můžeš přepsat to "i" na "a?" Děkuji ^w^

    OdpovědětVymazat
  16. Elly: aspoň budeš mít čím vytírat podlahu XD
    wlkeR: no, šest, snad to nebudou nějaký hovada. Katedru tělocviku tu mají ^^;
    Odkazy by potřebovaly předělat z gruntu, stejně tak layout >.>

    OdpovědětVymazat
  17. Copak, jsi cyberstalkovala jen ty co budou přímo s tebou? ;) Ne, očividně čím pokročilejší doba, tim blbější vtipy. Už jdu zalézt někam do rohu a chcípnout.
    No, odsaď ti s tim designem nepomůžu.x

    OdpovědětVymazat
  18. echm, moc se omlouvám, že jsem na teba včera tak vybafla. byla jsem jaksi zmatená a sama. ale ráda jsem tě poznala. :)

    OdpovědětVymazat
  19. Já jsem na tebe taky ráda narazila, akorát, že jsem šla upocená z města a musela jsem vypadat jak strašák do zelí. Hlavně ty vlasy teda, tetě netekla studená voda, a tak jsem je nestihla zkultivovat XD
    Kdybys neměla o víkendu co dělat, mohly bysme něco podniknout. Já mám v plánu jen návštevu Billy a čtení všemožné literatury :)

    OdpovědětVymazat
  20. z mého prvního dojmu a na to že vím, jak to člověka zmůže, když se vydá k fakultě, jsi vypadala dobře. :)
    (bože, já se včera tak nachodila, že ještě teď mě bolí nohy)

    to je škoda. moc ráda, bych se s tebou vydala do Billy, ale jsem teď doma. zapomněla jsem pár věcí a vracím se zpátky až tu neděli.
    podnikly bychom něco i příště prosím? našla jsem výbornou pizzerii, kde maj střední pizzu jen za 79,-...

    OdpovědětVymazat
  21. Já chodila i dneska a jsem mrtvá :D
    Mně přijedou věci až příští víkend >_<
    Určitě něco podniknem a vezmem i Ely, jestli bude chtít.
    Předem však upozorňuji, že v podnikání něčeho nejsem zběhlá, většinou sedím totiž doma ^^;

    OdpovědětVymazat
  22. jasně že ji vezmeme. :)
    jestli tě to nějak uklidní, můj společenský život se rovná nule. tudíž můžem spolu tvořit skupinku loserů. XD

    OdpovědětVymazat
  23. Haha, třeba Ely bude mít bohatší zkušenosti ^^;
    ^w^

    OdpovědětVymazat
  24. Ely chce a moc ráda! :)
    A asi se budeme muset někoho zeptat, jakže se něco podniká, protože já jsem také bez zkušeností. Jsem přesně ten typ, co mezi odpolednem nad knihou nebo venku s lidmi vždy zvolí tu knihu... :)
    Chci přihlášku do té skupinky loserů, prosím! :D

    OdpovědětVymazat
  25. ahoj, z čeho se skládají přijímačky na japonštinu na upol? chtěla bych to příští rok zkusit tak abych se začala připravovat...jo a jaký byly přijímačky na japonštinu pro hospodářskou praxi? děkuji

    OdpovědětVymazat
  26. V Olomouci se dá studovat japonština pouze jako dvouobor ještě s něčím. Pro přijetí musíš projít přijímačkami obou oborů. Na japonštinu je to test studijních předpokladů a pro hospodářskou praxi taky. Jako druhé jsem měla angličtinu a tam byla gramatika, reálie a porozumění textu a opět studijní předpoklady, ale ty se dělají jen jednou. Koukni se na stránky UPOLu, je tam spoustu dalších informací.

    OdpovědětVymazat
  27. Zpráva pro Ely: Ještě hledáš předměty? Ve STAGu navýšili kapacitu překladatelského semináře. Nevím, jestli se zapsat, po polovině prvního školního dne jsem tak mrtvá, že už nic dalšího nechci XD

    OdpovědětVymazat
  28. Hm, tak statut B je zabraný, ale A má ještě 7 míst, možná se zeptat...

    OdpovědětVymazat
  29. Aww, jsi zlatá, ale já se bohužel nedostala dřív na net :( Ale jsem už docela v klidu po té dnešní hodině, kdy nám vysvětlovali, jak je i 25 kreditů v pořádku :)

    OdpovědětVymazat
  30. chci se zeptat, kde na netu najdu info o tom kolik bylo potřeba získat bodů u přijímaček aby člověka přijali? hledám to jak blbá na stránkách upol a nikde nic..díky moc

    OdpovědětVymazat