pondělí 19. září 2011

UPOL Diary 02

První den školy. Čtvrtina předmětů (3 ze 4) víceméně odpadla. Některé učebny nejsou dodělané, a tak nám vyučující na chodbě rozhodili sylaby a propustili nás. Úvod do literatury probíhal zcela specificky. Profesor (aspoň myslím, že to byl on) se přiloudal 20 minut po předpokládaném začátku hodiny, 15 minut zápasil s promítací technikou, 5 minut před předpokládaným koncem hodiny se na nás mile usmál, zamumlal na shledanou a odkvačil. Jediné, co si vysloužilo privilegium být vůbec odpřednášeno, byl Úvod do jazyka. Tam nebylo řečeno nic moc nového, protože už mám načteno dopředu ^_^

Je tu vůbec nějaké místo, kde se dá tisknout z flashky a nezabere to půl dne? Knihovní počítače jsou fakt příšerné a ještě po mně chtěly login, který nikdo nezná. Takže můj shiny rozvrh se stále nepřentransformoval do papírové podoby. Materiály na Úvod do literatury, které jsme si měli okopírovat z knihovny také záhadně zmizeli...

Taky jsem stihla jít s pár japonštináři do čajovny a zjistila jsem, že modratuzka i Ely jsou fajn i v živé podobě, nejen virtuální ^^

Zítra se dočkám první hodiny japonštiny, vrátím první přečtenou knihu (Essays and Dissertations) a snad si konečně zřídím účet v menze.

A pro velký úspěch si zopakujeme... ojiisan Gee!!! Tentokrát dlouhá verze.

19 komentářů:

  1. No, to my a naše fonetika čínštiny, která začala na minutu přesně a na minutu přesně snad i skončila :D Jinak jsem ráda, že jsem tě poznala. Někdy uspořádáme tu diskotéku :D

    OdpovědětVymazat
  2. Alespoň nějaké jistoty máte, my nic XD
    Taky jsem tě ráda poznala a koukám, že jsem na tvém blogu před pár dny něco pohledávala :D
    Á vidím, že už máš také rubriku UPOL, žhavé téma v blogosféře ww

    OdpovědětVymazat
  3. Materiály zmizely, jazykovědkyně.p +rejp rejp+
    Anywho, koukám že se aklimatizuješ rychleji než kdy předtím ^^

    OdpovědětVymazat
  4. Ayuku: No tak, když už tu čínštinu pořád tak vyzdvihujou, musí se podle toho chovat :D
    Fakt? Vtipné :D
    Jistě, jistě. Musím tam něco napsat o p s přídechem :D

    OdpovědětVymazat
  5. Ayuko néé! Gee! to si zas budu zpívat celý den. >_<

    OdpovědětVymazat
  6. wlkeR: Zmizeli, nezmizely, prostě tam nejsou :D
    Aklimatizuju, protože japonština :)

    W-hime: Napiš, napiš .)

    modratuzka: *grins*

    OdpovědětVymazat
  7. z čeho by jsi doporučila se učit na přijímačky na tu část z anglických reálií??

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to neporadím, nikdy jsem se to neučila.

    OdpovědětVymazat
  9. aha..na co se tam přibližně ptají? víc literatury nebo dějin a tak??

    OdpovědětVymazat
  10. Moc si nevzpomínám, ale myslím, že literatury tam moc nebylo.

    OdpovědětVymazat
  11. Ayuku: Ok, po zítřejší fonetice se na to s radostí (?) vrhnu :D

    OdpovědětVymazat
  12. mohu se zeptat kolik bylo potřeba získat bodů z přijímacího řízení na upol? hlásila jsem se na uk a laťka byla docela vysoko...

    OdpovědětVymazat
  13. Body jsem nikde neviděla (nebo se po nich nesháněla), zkus prozkoumat stránky UPOLu.

    OdpovědětVymazat
  14. na stránkách upolu je prd... jsem si právě myslela že se zeptám někoho kdo ty přijímačky dělal. to ti ani neřekli kolik máš bodů???

    OdpovědětVymazat
  15. Body neřekli, prostě přijata a hotovo :/

    OdpovědětVymazat
  16. chci se zeptat, musíš platit nějaké poplatky za to že studuješ dalšího bakaláře?? se rozhoduju jestli se taky neudělat dalšího Bc.

    OdpovědětVymazat
  17. Pokud jsi předchozího bakaláře řádně dokončil/a, tak je poplatek kolem tří tisíc ročně(liší se podle školy). Pokud člověk nedokončil, tak se na UPOLu platí třicet tisíc za rok.

    OdpovědětVymazat
  18. aha, no já doufám že řádně dokončím...jo a můžeš si zažádat o ubytovací stipendium? jsem někde slyšela že když studuješ jakoby podruhý tak si o něj žádat nesmíš.....
    jinak jak jde studium je to dost náročný? jsem se chtěla zeptat jak moc musím na anglickou filologii ovládat anglickou gramatiku..já většinou správnou odpověď v testu zaškrtávám podle citu a ne podle znalosti gramatiky, ale podmět a přísudek ještě rozpoznám...
    jinak jsem se chtěla zeptat jaké je asi tak věkové složení spolužáků, kdyby se mi vše povedlo abych si tam nepřipadala jak jejich tetka:)....

    OdpovědětVymazat
  19. Omlouvám se za pozdní odpověď ^^;
    Já taky slyšela, že už na stipendium nárok není, tak jsem si nežádala. Doufám, že o nic nepřicházím XD

    Co se týče gramatiky... Předmět týkající se praktického použití angličtiny máme jen jeden - Praktickou gramatiku, a tam nám všechno vysvětlí a na konci bude test.
    Hm, pak píšem eseje, ale jestli "zaškrtáváš podle citu" (tak jako já XD), nemělo by ti činit problémy napsat něco na úrovni a navíc - vždycky se to dá dát někomu ke zkontrolování.
    Jinak je všechno o teorii, literárních a lingvistických pojmech.
    Dále máme na konci semestru povinnou zkoušku zhruba úrovně FCE, ale na to se připravujeme sami (dali nám nějaké testy na internet a v knihovně jsou také).
    Jinak žádné testy nebo něco takového nepíšem, předpokládá se, že všichni všechno už umí :)

    Je tu dost lidí, co studují už další školu nebo předtím dělali bůhvíco, takže si tu, myslím, nepatřičně připadat nebudeš. Alespoň já si tak nepřijdu :)

    OdpovědětVymazat